Waarom je zou moeten sporten op kantoor

Sporten is goed voor de gezondheid. Het is een onderwerp van de laatste tijd, en het lijkt erop  dat steeds meer mensen zich realiseren dat sporten niet alleen goed is voor je gezondheid, maar ook voor het creëren van meer energie. Tevens zorgt regelmatig sporten voor minder depressiviteit. Ook werkgevers hebben door dat sporten goed voor je is. Steeds vaker zijn er fitnessruimtes te vinden in kantoorgebouwen. Ook in kantoren in Amsterdam zie je dat er steeds meer plaats wordt gemaakt voor dit soort sportruimtes. Fitnessruimtes zijn vaak voor huurders in een bedrijfsverzamelgebouw beschikbaar tegen een zeer schappelijke prijs. Als je bijvoorbeeld een kantoorruimte in Nijmegen of Haarlem huurt dat zul je dit niet zo snel zien, maar ook hier zijn er tegenwoordig veel ontwikkelingen op het gebied van sporten op kantoor.

Sporten is gezond en maakt je productiever

Iedereen weet dat sporten goed is voor de gezondheid. Toch doet niet iedereen hier iets mee en dat is zonde. Ook werkgevers weten dat de gezondheid van werknemers erg belangrijk is en dat zij dit op één of andere manier moeten stimuleren. Zieke werknemers kost namelijk simpelweg gewoon geld.

Motivatie

Zorg ervoor dat als je begint met sporten je een doel of iets anders hebt wat je motiveert. Wat vaak ook goed werkt op kantoor is het hebben van een sportbuddy. Motiveer elkaar als de ander geen zin heeft. Ook krijg je snel een schuldgevoel als je niet gaat waardoor stoppen met sporten toch wat moeilijker gaat.

Stimulatie herstelproces hersenen

Sporten zorgt voor herstelprocessen in de hersenen waardoor je veel productiever te werk kunt gaan. Sporten voor of tijdens het werk is het beste voor de productiviteit, maar ook in de avond is het zeer goed om je hoofd even leeg te maken en de werkstress eraf te sporten. Beweging van het lichaam stimuleert de groei van de verbindingen tussen hersencellen.

Tips om te bewegen op kantoor

  1. Neem de trap
  2. Loop tijdens het bellen
  3. Neem een kleine beker waardoor je iets vaker moet lopen naar het koffieapparaat
  4. Ga op de fiets naar werk
  5. Maak een wandeling tijdens de pauze
surf-1533278

Lichaam en billen à la Kim Kardashion? Zo krijg je ze!

Ben jij ook jaloers op het lichaam van de beroemde celebrities als de Kardashion’s en Beyonce? Dit kun jij zelf ook ontwikkelen! Maar daar heb jij helemaal geen plastische chirurgie voor nodig. Natuurlijke billen en een fit lichaam kun je zelf creëren. Wil jij weten hoe? Lees dan snel verder.

Minder cardio, meer krachttraining!

Hardlopen is erg goed voor jouw uithoudingsvermogen, maar spieropbouw zal je er niet snel mee bereiken. Wil jij echte mooie ronde billen, een strakke buik en slanke benen? Kies dan voor krachttraining. Door jouw spieren te trainen komen er kleine scheurtjes in jouw spieren. Dit voel je door spierpijn. Zodra jouw spieren zich weer herstellen, groeien jouw spieren. Met als resultaat een fit lichaam! Vraag jouw fitnessinstructeur naar de meest effectieve oefeningen en zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert.

Voort uitgang boeken

Met sporten wil je natuurlijk vooruitgang boeken, maar dit is soms lastiger dan het klinkt. Het meest effectieve is om bij elke oefening 3 sets van 12 herhalingen uit te voeren. Gaat dit goed? Verhoog dat het aantal herhalingen met 15 keer. Zodra jij meteen 5 kilo zwaarder gaat trainen, zal je dit niet goed volhouden en dit is ook niet zo effectief. Door steeds het aantal herhalingen te vergroten tot bijvoorbeeld 18 train jij je spieren. Daarna kun je naar 5 kilo zwaarder en begin je weer bij 3 sets van 12 herhalingen. Dit is nu makkelijk vol te houden, dan in 1 keer het aantal kilo verhogen.

Verander je eetpatroon

Voor een fit lichaam is het belangrijk om jouw voedingspatroon aan te passen. Na het sporten is het effectief om te zorgen voor een eiwitrijke voedselinname. Kies bijvoorbeeld voor magere kwark, eieren, melk en ook kip is erg goed voor spieropbouw. In vlees zitten veel eiwitten, kip is dan een goede keuze, omdat dit relatief weinig vet bevat. Kijk bijvoorbeeld eens op internet voor kip recepten. Verder is het belangrijk om te zorgen voor een hoge verbranding eet daarom veel groente, fruit met vezels en kies voor volkorenbrood. Natuurlijk mag je af en toe weleens cheaten met een frietje, als je voorderest gezond eet, ben jij al snel bikini-proef.

Heb jij nog meer tips sporttips?

Afvallen met sporten

Wil je afvallen dan kan je dit doen door te sporten. Om af te vallen zal je een negatieve energiebalans moeten hebben, door te gaan sporten kan je deze negatieve energiebalans creëren. Een negatieve energie balans wil zeggen dat je minder energie eet dan je lichaam nodig heeft. Een negatieve energiebalans is een voorwaarde om gewicht te kunnen verliezen. Bij een neutrale energiebalans blijven we op gewicht en bij een positieve energiebalans komen we aan.

We kunnen ook afvallen door minder te gaan eten, op deze manier kunnen we ook zorgen voor een negatieve energiebalans. Door hetzelfde te blijven eten en te gaan sporten kunnen we ook zorgen voor een negatieve energiebalans. Willen we echt snel gewicht verliezen dan kunnen we dit doen door minder te gaan eten én te gaan sporten. Op deze manier ontstaat er een grote negatieve energiebalans.

Onze energiebehoefte
Ons lichaam heeft behoefte aan energie, zelfs als we niets doen. Ons lichaam heeft o.a. energie nodig om het lichaam op temperatuur te houden, het hart te laten kloppen en om adem te halen. Voor deze lichaamsfuncties, welke automatisch plaats vinden, heeft ons lichaam ongeveer 65% van de energie nodig welke we via onze voeding binnen krijgen. Deze calorieën verbranden we zonder dat we er iets voor hoeven te doen. Daarnaast verbranden we ongeveer 15% van onze energie om ons voedsel te kunnen verteren. De overige 20% van de energie welke we met onze voeding binnen krijgen gebruiken we voor fysieke inspanningen zoals zitten, staan, opstaan, bukken en wandelen. Als we weinig bewegen dan gebruikt ons lichaam minder dan 20% van de energie welke over is uit de voeding. We kunnen daardoor aankomen. Als we actief zijn dan zorgen we er voor dat het lichaam de energie uit de voeding gebruikt en het vet niet gaat opslaan in de vetreserves.

Ons lichaam haalt zijn energie uit 3 macronutriënten: koolhydraten, vetten en eiwitten. De hoeveelheid energie die ons lichaam nodig heeft is voor iedereen weer anders en hangt af van geslacht, leeftijd, gewicht, lengte, bouw, ras en (sport)activiteiten. Om je persoonlijke energiebehoefte te berekenen kan je gebruik maken van Apps of online berekentools. Je weet dan precies hoeveel je mag eten.

Afvallen met sport, maar welke sport?

Door te gaan sporten, terwijl we hetzelfde blijven eten, kunnen we afvallen. Maar welke sporten zijn daarvoor geschikt? Het antwoord op die vraag is dat eigenlijk iedere sport geschikt is om af te vallen. Zolang er extra calorieën worden verbrand zal je gewicht verliezen. De ene sport is echter beter geschikt om af te vallen dan de andere. Dit heeft te maken met het aantal calorieën welke je met de sport verbrand. En naast het verbranden van calorieën kan je met sport zorgen voor andere positieve effecten als het gaat om af vallen. Met sport kan je je metabolisme versnellen zodat je ook in rust meer calorieën gaat verbranden. Verderop komen we hierop terug.

Zoals hierboven al aangegeven is de ene sport beter geschikt om af te vallen dan de andere. Uithoudingssporten lenen zich goed voor het verbranden van calorieën. Uithoudingssporten zijn sporten zoals hardlopen, fietsen, zwemmen, schaatsen, skeeleren en (snel)wandelen.

We hebben invloed op het aantal calorieën welke we verbranden door de uithoudingssport langer of intensiever te doen. Als we in een rustig tempo joggen dan verbranden we in een half uur ongeveer 200kcal terwijl als we echt stevig door rennen we 500kcal per half uur verbranden. Een voorwaarde is daarbij natuurlijk wel dat we het tempo kunnen volhouden. Willen we met een duursport calorieën verbranden dan kunnen we dat het beste doen door een gematigd tempo aan te houden. We kunnen de duursport dan langer volhouden en het heeft als voordeel dat we minder tijd voor het herstel nodig hebben. We kunnen dan de volgende dag weer een stukje gaan hardlopen, terwijl we na een intensieve loop op hoog tempo een dag rust moeten houden. Over de gehele week gezien doen we er daarom verstandiger aan om voor een rustig tempo te kiezen.

Je hartslag is een goede indicatie van hoe intensief je een sport beoefend. Willen we met sport vet verbranden dan is de optimale hartslag 60 tot 70% van de maximale hartslag. Je maximale hartslag is (ongeveer) 220 – je leeftijd. Voor iemand van 40 is de maximale hartslag 180. 60% van 180 is 108 en 70% van 180 is 126. Iemand van 40 kan voor een optimale verbranding van vet dus het beste trainen met een hartslag tussen de 108 en 126 hartslagen per minuut.

Afvallen met een krachtsport
Met krachtsporten worden ook goede resultaten behaald als het gaat om afvallen. Zo goed zelfs dat iemand die alleen aan krachttraining doet meer zal afvallen dan iemand die alleen aan uithoudingssport doet. En dat is op het eerste gezicht best raar, tijdens een krachttraining worden minder calorieën verbrand dan tijdens een duurtraining. Het ‘geheim’ van krachttraining is dat de spieren door de krachttraining groter en sterker worden. Met het groter en sterker worden van de spieren zal het metabolisme (stofwisseling) omhoog gaan. Voor iedere kilo welke we aan spiermassa winnen gaat het metabolisme met maar liefst 80kcal per dag omhoog! Dankzij de grotere spiermassa verbranden we dus ook calorieën op het moment dat we helemaal niets aan het doen zijn. Een ander effect van krachttraining is dat we tot 48 uur na de training extra calorieën blijven verbranden. Het lichaam heeft energie nodig om de schade welke aan het spierweefsel is ontstaan te herstellen.

Een nadeel van krachttraining is dat we altijd rust zullen moeten nemen zodat de schade aan het spierweefsel hersteld kan worden. Willen we optimaal afvallen met sporten dan kunnen we dit doen door krachttraining met een uithoudingssport te combineren. De ene dag kunnen we aan krachttraining doen, de dag waarop de spieren een rustdag hebben om te herstellen kunnen we gebruiken om een uithoudingssport op lage intensiteit te doen.

Afvallen en supplementen – een goede combinatie?

Afvallen is een populaire activiteit. Zeer veel mensen zijn geinteresseerd in afvallen. Niet zo’n verrassing als je beseft dat een steeds groter deel van de Nederlandse bevolking last heeft van Obesitas. Er zijn veel leveranciers die producten ontwikkelen voor dit segment van de bevolking. Zo zijn er ook veel supplementen specifiek ontwikkeld voor deze doelgroep. Maar wat werkt er wel en wat werkt er niet?

Er zijn vele verschillende supplementen voor afslanken. De een werkt doordat het voedingsstoffen bevat die de hersenen helpen om sneller van het hongergevoel af te komen. Hierdoor eet je dus indirect minder en dat helpt weer bij het afvallen. Andere supplementen hebben bijvoorbeeld betrekking op de opname van calorieen uit voedingsstoffen in je lichaam. Ze helpen bijvoorbeeld om calorie opname te remmen of ze helpen je lichaam juist om moeilijk verteerbare ingredienten beter te verteren.

Kortom, er is heel veel keuze op afslankgebied. Het beste kun je eens kijken op Topvitamins. Daar vindt je een brede waaier aan voedingssupplementen met een goede uitleg. Hier kun je een gedegen keuze maken voor het type supplement wat jou gaat helpen bij het afslanken.

Snel afvallen met een Detox kuur

Wie gaat afvallen wil natuurlijk graag snel resultaat. Helaas is dat vaak niet het geval. Tegenvallende resultaten leiden vaak tot een slechte motivatie waardoor veel mensen afhaken, ‘omdat het toch niet werkt’.

Helaas is bovenstaande realiteit, jammer! Want het komt namelijk best vaak voor dat het lichaam even moet wennen aan andere gewoontes en het zelfs mogelijk is dat je eerst wat aankomt voordat je zult afvallen, zeker wanneer je veel gaat sporten!

Voor degene die zich hierin herkent hebben wij het volgende advies:

Ga ervoor en zet door! Stop niet na een week maar houdt tenminste een maand vol om een goed oordeel te kunnen geven.

Wat als afvallen nu echt niet lukt?

Wat nu als je WEL een doorzetter bent en al maanden of misschien wel jaren op dieet bent, veel sport en toch niet af kun vallen? Dan is er misschien het volgende aan de hand:

Dagelijks komen er gifstoffen het lichaam binnen door o.a. uitlaatgassen, roken, alcohol, medicatie en ook gewoon via je voeding. Het lichaam filtert deze gifstoffen voor een groot deel weer uit het lichaam, de gifstoffen verlaten je lichaam weer via de urine. Echter het wordt voor het lichaam steeds lastiger om alle gifstoffen en afvalstoffen uit het lichaam te filteren waardoor zich steeds een beetje meer opstapelt in het lichaam.

De opstapeling van gifstoffen en afvalstoffen in het lichaam kan o.a. vermoeidheidsklachten en darmklachten veroorzaken én kan er dus ook voor zorgen dat afvallen niet meer lukt!

Het reinigen van het lichaam is in dit geval van groot belang!

Detoxen (reiniging van het lichaam) kan dus de oplossing zijn voor jouw probleem! Na een detox kuur is je lichaam weer helemaal schoon van binnen waardoor snel afvallen geen probleem meer hoeft te zijn!

Hoe kun je het beste detoxen?

Detoxen is tegenwoordig erg populair, er komen ook steeds meer verschillende methodes bij om de detoxen. Logisch dus dat je denkt: wat is nu de beste manier om te detoxen?

De ingrijpende detox methodes zoals sapkuren kun je beter achterwege laten, er zijn veel gemakkelijkere manieren.

Gezonde voeding en veel water drinken staan voorop als het gaat om detoxen. Gezonde voeding waaronder veel groente en veel water drinken helpen het lichaam al op natuurlijke wijze te reinigen. Vlees, zuivel en alcohol kun je het beste (tijdelijk) even matigen.

Tevens is het belangrijk om voldoende te bewegen. Zorg ervoor dat je dagelijks tenminste een uur beweegt.

Snel detoxen!

Net zoals bij afvallen willen we met detoxen ook snel resultaat! Het enkel aannemen van een gezonde leefstijl zal daarom voor de meesten niet snel genoeg voldoende resultaat geven.

Wat kun je doen?

Er bestaan verschillende ondersteunende detox kuren in de vorm van tabletten of capsules die het detoxen kunnen versnellen. Ben je geïnteresseerd in zo’n product let er dan op dat je een product kiest op natuurlijke basis.

Een detox kuur levert je gezondheid vele voordelen op én helpt je weer (snel) te kunnen afvallen. Reden genoeg dus om het eens uit te proberen!

De beste supplementen binnen handbereik

De vorige post ging al een beetje over supplementen die je voor, na of tijdens je workout zou kunnen in nemen, maar dit artikel gaat daar nog wat dieper op in. Want welke fitness supplementen zijn goed voor je en waar moet je juist vanaf blijven? Er doen namelijk nogal wat spookverhalen de ronde op het internet en in de sportschool. Waar haal je de beste creatine vandaan en welke supplementen heb je nog meer nodig?

Kies je merk voor je supplementen

Je merkt het aan je work outs in de sportschool, vastigheid biedt perspectief voor verbetering voor zowel spieren als afvallen. Daarom is het nodig om ook vast te houden aan één specifiek merk aan supplementen. Kies een merk waar je van overtuigd bent dat ze het beste uit hun producten halen. Ik ga je hier geen merk opdringen, maar zoek maar eens naar voedingssupplementen voor fitness, dan kom je een aantal grote merken tegen die je verder kunnen helpen.

Supplementen ook voor afvallen?

Ja, voedingssupplementen zijn er niet alleen om massa te creëren of spieren te kweken. Je kunt sommige supplementen ook gebruiken om af te vallen. Vaak gebruik je dan de supplementen als vervanger voor je normale eten. Met de supplementen kun je namelijk precies afwegen welke voedingsstoffen je nodig hebt en welke je juist over kunt slaan op die dag. Hou er wel rekening mee dat je alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt!

Welke supplementen zijn er allemaal op de markt?

  • Whey proteïne, ook wel eiwitten genoemd. Deze eiwitten kun je innemen met behulp van shakes. Eiwitshakes kopen kun je heel gemakkelijk online. Hier bouw en herstel je je spieren mee
  • Creatine helpt je bij het genereren van energie. Net voor de training een shake creatine helpt je bij de effectiviteit van je workout
  • Aminozuren, dit zijn de bouwstenen van eiwit. Eiwitten zijn vervolgens weer de basis van je spieren. De meest bekende aminozuur is het BCAA aminozuur, deze is hard nodig voor bodybuilding
  • Testosteron, let er hierbij op dat je geen pure testosteron neemt maar een supplement dat je helpt testosteron aan te maken

Verder zijn er nog meer supplementen op de markt, maar hier heb je voorlopig wel genoeg aan. Als je wilt afvallen dan is het aan te raden om de supplementen met je diëtist door te nemen.

 

Drink je supplementen uit red cups

Als je stevig bezig bent met afvallen, dan is het goed om veel water te drinken. Water is in essentie een van de belangrijkste facetten op deze aardkloot. Zonder water hadden we hier immers niet gezeten. Toch heeft het imago van water niet zo’n hele sexy uitstraling. Niet zo gek, we drinken immers liever een wijntje of een biertje. Maar deze drankjes gaan nu eenmaal niet samen sporten en afvallen. Om het imago van water wat op te krikken, kun je daarom het beste je water maar eens drinken uit een van de red cups van Red Celebration

Red cups van wereldkwaliteit

Ongeveer 1,5 liter water per persoon per dag zou voldoende moeten zijn om genoeg water binnen te krijgen en gezond en vitaal te leven. Als je echter wilt sporten én wilt afvallen dan kan het goed zijn om wat meer water binnen te krijgen. Natuurlijk is het niet snel te veel, maar mik op dagen dat je sport (zeker in deze zomer) maar eens op 2,5 liter water per dag. Dat zijn ongeveer vijf volle red cups. Best  te overzien zou ik zeggen. Zeker als je dat verdeelt over de dag.. Eén volle als je opstaat, een volle na de koffie, een volle na de lunch en diner en nog ééntje na het sporten ’s avonds.

Het mooie aan de red cups is dat je ze vaker dan één keer kunt gebruiken door de goede kwaliteit. Als je voor jezelf bepaalt dat je iedere rode beker één week gebruikt, dan kun je met één verpakking ongeveer een half jaar doen. Er zitten namelijk 25 Amerikaanse bekers in één verpakking bij Red Celebration.

Bestel gemakkelijk je red cups en begin gemotiveerd!

Doordat je je water vanaf morgen uit Red cups drinkt, vergeet je niet snel dat je genoeg water moet drinken. De bekers zijn namelijk diep rood gekleurd en als je je red cup meeneemt naar de ruimte waarin je je bevindt, dan weet je zeker dat je er altijd aan herinnerd zult worden!